Français English Català Castellano
Sant Joan de l'Erm

ampliar plànol de la ruta

Un periple per les altures del nord de l'Urgellet només apte pels que estiguin en molt bona forma, que ens porta a les Comes de Burbre, la vall de Santa Magdalena i els boscos de Sant Joan de l'Erm.

7h 12'
72 Km
2.050 m

La primera part d'aquest tour de force ciclista coincideix en part amb les rutes 41 i 42, que van a Aravell i a Mardiscle. Així, travessarem Valira pel pont de Ciutat, per anar cap a Aravell i el Mas d'en Roqueta. A partir d'aquí la pista s'enfila amb decisió per una muntanya aspra, esquistosa. Deixarem a l'esquerra la Torre de Sant Climens, i, més amunt, el poble abandonat de Sendes, també a l'esquerra. La pista guanya alçada sense defallir. A la dreta hi ha el desviament que ens portaria fins a Sallent, un altre poble abandonat, bona prova de la duresa de les condicions de vida a l'indret. Continuem pujant en direcció a un repetidor que hi ha a la carena.

I començarem a baixar cap per continuarem pujant fins una ampla i amable zona de pastures: el Ras de Conques o d'Ars. La pista comença a davallar fins al riu de Santa Magdalena, que fa de partió entre l'Alt Urgell i el Pallars Sobirà. Deixarem a la dreta una altra pista que ens portaria cap a Conflent. Quan arribem a l'ermita tocarà seguir el riu i tornar a pujar cap a la Basseta, el refugi de l'estació d'esquí nòrdic de Sant Joan de l'Erm. Des d'aquí, ja només toca baixar fins al punt de sortida.

El descens -que és llarg, atenció- passa per l'obaga de la vall de Castellbò, on hi ha un parell de dòlmens a tocar de la pista: el de coll de Leix i el de coll de Jou. Pel mig del bosc acabarem d'arribar a Vilamitjana, des d'on anirem a buscar la carretera de Castellbò, tot passant pel costat de les venerables runes de Costoja, on s'hi enterraven els vescomtes de Castellbò. La carretera ens portarà a Avellanet, des d'on tornarem a la base, exhausts però feliços.