Français English Català Castellano
La Rabassa

ampliar plànol de la ruta

Un camí llarg, costerut i físicament exigent, que ens porta des de la vora del Segre fins als prats alpins propers a la frontera amb Andorra.

6h 48'
68 Km
1.390 m

La primera part d'aquest itinerari tan llarg com espectacular -i internacional- segueix la pista que porta de la Seu a Alàs per la vora del riu, i després guanya alçada per la carretera asfaltada que s'enfila a Estamariu i Bescaran.

A Bescaran s'acaba l'asfalt quan prenem la pista que passa per damunt del campanar romànic de Sant Martí i que ens porta a les bordes del poble i a les pastures d'estiu. A l'esquerra, abans d'arribar al pla de Sorri -des d'on podríem baixar cap a Torres o a Castellnou de Carcolze- surt una altra pista, en direcció nord, que acabarà per portar-nos al bosc de la Rabassa, ja en territori andorrà i a l'altre vessant de la serralada, un indret on a l'hivern s'hi practica l'esquí de fons. No hi ha un control permanent de fronteres -tot i que pel camí potser haurem trobat la Guàrdia Civil-, i per això ha estat tradicionalment una via propícia al transport diguem-ne irregular de mercaderies.

Per baixar es torna a trobar el fil de la carena, i, en comptes de seguir per on hem pujat, prendrem la pista que ens portarà als cortals de Boloriu, en direcció a ponent. La part final segueix el mateix recorregut que la ruta 31, pel coll de Jou i Calbinyà.