Français English Català Castellano
La Bastida

ampliar plànol de la ruta

Un clàssic. Pujada fàcil, curta i sostinguda, fins al poble de la Bastida d'Ortons. Bones vistes sobre la Seu.

1h
10,5 Km
275 m

Un itinerari perfecte per escalfar o per realitzar quan no es té gaire temps.

Passada la Palanca agafem la carretera asfaltada que puja fins a la Bastida. És un ascens suau i sostingut, una mica més pronunciat al primer tram -fins a la cruïlla amb el camí vell- però que acaba essent còmode i agradable, en una ruta emmarcada per cirerers bords i roures i pins.

A la dreta hi trobem la verdíssima partida de Segalers. Ben aviat trobarem el poble de la Bastida -una possible variant del camí és anar a visitar l'església de Santa Coloma,a la que s'hi arriba per una pista a la dreta, abans d'arribar al poble.
Per baixar prendrem el camí vell, que discorre per una roureda magnífica i ens porta un altre cop a la carretera principal. A l'altra banda del riu veiem les antigues cases de cal Baró i de cal Quimesó.
El tram final és una ràpida baixada sobre asfalt fins a la Palanca.