Fran‡ais English Catal? Castellano
Serra de Casanoves. Mas de la Font

ampliar plānol de la ruta

1h 20'
13,8 Km
285 m

La següent ruta és perfecta per a fer un breu entrenament si no es disposa de massa temps. És a tocar de la Seu i ens permetrà fer una bona pujada en poca estona; i tot plegat amanit amb unes bones vistes. La ruta s'inicia a la Palanca , des d'on agafarem la carretera que discorre al costat del riu en direcció a ponent, per l'antic camí ral d'Arfa, un tram que és compartit per molts d'altres itineraris senyalitzats. A cosa d'un quilòmetre trobarem un pontet sobre el torrent que ve de la vall de Casanoves, i ens enfilarem per la carretera que s'hi endinsa. Abans d'arribar a cal Xic tirarem a la dreta, per una pista nova que, a còpia de llaçades, va guanyant alçada i molt bons punts de vista sobre l'Urgellet i la Seu. Aquesta pista creua per diversos punts un tallafocs. Més amunt, ja en un pelat, trobarem una cruïlla: si seguíssim en direcció sud arribaríem a Nabiners i a la Creu dels Canyemassos (és per on baixaríem si seguíssim la ruta de la serra d'Arfa). Nosaltres girarem cap a la dreta, per anar a buscar la vall de la Coma , que és un despoblat que veurem al davant nostre, a l'altra banda del torrent. Deixarem a l'esquerra una casa abandonada, on hi poden haver ovelles, i continuem baixant amb una pendent pronunciada per una preciosa roureda, fins travessar el torrent de la Freita. L 'asfalt comença sota cal Joan, i ens portarà fins al camí vell d'Arfa, que, si tirem cap a la dreta, ens conduirà al torrent de Casanoves i, en darrera instància, al punt de partida.